keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Harrastukset

 Moikka! Olitte kyselly harrastuspostausta, kun puhutaan aina että käytiin treeneissä, muttei ikinä olla kerrottu että mitä harrastetaan, sori! :D Mulla on kaks harrastusta, soitan viulua ja käyn aikidossa. 

Viulua oon soittanu kuusvuotiaasta saakka. Soittamaan päädyin, kun mun muskariope sano, et oon musikaalisesti aika lahjakas, ja jotain mun kannattais ruveta harrastamaan, ja se suositteli viulua. No, siitä se sitte lähti, ja nyt on, ööö, yheksäs vuos menossa.Viulu on vaikee. Se on ihan kauheen vaikee. Siitä sanotaan, et se on yks vaikeimmista soittimista, ja vasta yli kymmenen vuoden soiton jälkeen voidaan sanoa, että osaa soittaa viulua. Ja musta ei todellakaan tunnu, että oon hyvä. Mulla vaihtu just ope, ja vaikka se oliki aik hankala paikka, kun mulla on ollu toi ihana opettaja ton kokoajan, niin kai tää vaihtelu virkistää. Mun nykynen ope on paljon tiukempi, mut näin ainaki kehittyy :) 
  




 Mut viulus on paljon hyvii puolia. Mun mielest ensinnäkin viulu on tosi kaunis, se näyttää mun silmään tosi kauniilta ja jos sitä osaa soittaa, niin sekin kuulostaa tosi kauniilta. On tosi palkitsevaa, kun joku juttu lähtee luistamaan ja tajuukin, et hei mähän osaan jotain! Mulla on viikossa yks tunti yksityist viuluopetusta ja yks tunti orkesterii. Vaik välillä viulu on niiiiin perseestä ja tekee vaa mieli heittää se seinään, niin niit hyviikin hetkiä on paljon ja se on tosi palkitsevaa. Ainii ja viulut on tosikalliita, toi makso yli 1000€ ja se on vielä sieltä halvasta päästä...

Toinen mun harrastuksist on aikido. Aikido on sellanen epäagressiivinen itsepuolustuslaji. Mä oon päätyny tonne siks, että mun iskä vetää tota, se on meijän valmentaja. Meillä on oma sali malmilla, ja treenit kaks kertaa viikossa. Meijän valmentajat on hyvii ja innostuneita ja meijän ryhmä on ihan mahtava. Toi on tollanen poikien laji, ja meijän ryhmässä on kai 4 tyttöä ja poikia varmaan yli 30. Ja meijän ryhmässä nuorin on 5 ja vanhin kohta 16 :D Mut silti kaikil on kivaa! Oon harrastanu tota joku ehkä 4 vuotta, ja ei se mitään maailman parasta oo, mutta ihan kivaa kuitenki :) 



Mä tykkään mun harrastuksista, mutten mitenkään kauheesti. Usein tuntuu et "äh ei jaksaaaa" ja tällei, et jos vertaa esim. Jonnaan, joka harrastaa lentistä 6 kertaa viikossa sm-joukkueessa, ja on täysillä mukana, niin mäki haluisin tykätä mun harrastuksita niin paljon, ettei ne tuntuis tollaset pakkopuulta miltä välil tuntuu. :/ Nomut näil mennää tälhetkellä :) 
Mitäs tykkäsitte? 
-Suski

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti